Down Under again: Red Center en Oostkust

Achter het net

Met dank aan Joske en Jip voor de tip zijn we naar Streaky Bay gegaan. Het was er heerlijk. Blauwe zee, blauwe luchten, relaxed sfeertje. Pelikanen op strand, die wachten tot de vissers terugkomen van zee. Arie wordt meteen door buurman Barry uitgenodigd om de andere dag mee te gaan vissen. Helaas is de wind zo hard, dat het feestje niet doorgaat. Jammer!! Via Port Lincoln naar Whyalla, nog steeds stormachtig. Daar hebben we wel een super plekje. 's Morgens ontbijten we aan het strand. En bij de ingang van de haven zien we dolfijnen enthousiast springen. Het is een paradijsje. Arie probeert met een vis charter mee te gaan, maar die is de hele week al volgeboekt. Weer vette pech voor hem. Via Port Augusta, -the place where the desert meets the ocean- zijn we nu in Port Germein. Het is hier overdag bloody hot, 37-38 graden,'s avonds is de temperatuur heerlijk, maar hebben we muggen, niet te weinig! Ook hier probeert Arie weer mee te gaan vissen. Josef, een Australiër met Kroatische roots nodigt hem uit om mee te gaan krab vangen. En ook hier zit het niet mee, het waait te hard!

We rijden nu niet meer van die lange einden, dus hebben we ook wat meer tijd om te relaxen, lekker te lezen in de schaduw en iedere dag proberen we een flinke wandeling te maken, voor de broodnodige beweging. We hebben helemaal het Australische bioritme te pakken: vroeg op en met de kippen op stok. De campings zijn over het algemeen goed, de amenities ( toilet en douche) zijn prima. Op veel campings krijg je een code voor de amenities. Voor iemand die al moeite heeft om haar eigen pincode te onthouden is dat steeds weer een uitdaging. Moet je nodig plassen, sta je voor het gebouw, en toets je de code van de vorige camping in. Echt gebeurd! Veel campings hebben Wifi, waar je ook weer een code voor krijgt. Het is alleen telkens absoluut een verrassing of de Wifi werkt.... En dus zitten we nu in Port Piri in de bibliotheek. We zijn ontzettend benieuwd naar de verkiezingsuitslag. Met dank aan Marjan die met onze machtigingen voor ons is gaan stemmen. In de kleinste plaatsjes in Australië weten ze dat er verkiezingen zijn in Nederland! Dat verwacht je toch niet!

Ons camperbusje is klein, maar we zijn goed op elkaar ingesteld, dus het levert weinig problemen. Alleen het flinterdunne matrasje is een aanslag op de rug. Tel daarbij op het lange zitten tijdens het rijden en het zal duidelijk zijn dat we ons af en toe heel moeizaam bewegen.

Henk en Teunie Schouten

Dank voor jullie nieuwste reisverhaal en leuke foto's. Ja Arie, zo blijkt maar weer, dat vissen in je eigen putje toch simpeler is.... En Mariette, realiseer je, ALS je de pincode bij hoge nood toevallig wel onthouden hebt, dat die niet afgekeken wordt, want voor je het weet zit je met z'n tweetjes op de doos. Geniet samen lekker verder van deze fantastische reis!

Mieke

Dat zou voor mij ook een dingetje zijn .... die pincodes. Toch maar op je hand schrijven......
Jammer voor Arie hoor.... Maar er komen vast nog meer viskansen.
De verkiezingen zijn geweest..... VVD de grootste, groot verlies voor de PvdA. Nu kunnen ze lekker handje klap gaan doen...... Lieve groet van ons.

Ad en Thea

jammer dat Arie niet heeft kunnen vissen. Volgende keer misschien.
Jullie maken het goed . Denk aan je rug. Niet te wild doen in die bus????
Geniet lekker verder. Tot de volgende keer.????

Marjolijn

Mooi verhaal! Op veel dingen ben ik jaloers, maar niet op de muggen. Misschien kunnen jullie bij de plaatselijke IKEA een extra matras kopen, anders komen jullie geradbraakt terug. Veel plezier en groetjes van ons.

Annemarie

Wat een heerlijk avontuurlijke vakantie. Alleen die muggen en die dunne matrassen klinken niet zo aanlokkelijk. Geniet er verder weer van samen.????

Erica Nagtegaal

Ha,ik heb je blog gevonden. Je hebt al weer veel geschreven. Pincodes voor het toilet? Ik stond vroeger al te springen als ik een muntje moest gebruiken om de deur open te maken en dat muntje niet wilde pakken. Ik leef dus ernstig met je mee!

Sibilla en Nico

Het was hier vandaag de mooiste dag van dit jaar; er werd dan ook buiten gesport bij onze buren (de school). Dit even om aan te geven wat jullie zoal missen; we zijn natuurlijk een klein beetje "gezond jaloers". We genieten van jullie verhalen en wensen jullie nog een hele goede reis verder en zien uit naar het volgende verslag, groetjes.

anke stamkot

Jullie hoeven je weer niet te vervelen!
Hopelijk lukt het Arie om toch nog te vissen.
Gr uit Spanje

Hennie.

klinkt allemaal goed. ik zou een emmer meenemen, haha, voor het geval je nodig moet.

toesjoeranroet.nl

Hoi Mariette en Arie,
Beetje late reactie, maar het was een drukke week. Ik geniet van jullie verhalen. Beetje wennen he, overal codes voor. Nog even dan kunnen we alles met onze mobiel regelen.