Down Under again: Red Center en Oostkust

Campervan ingeleverd

Na Paynesville, waar we best langer hadden willen blijven, rijden we via Lakes Entrences naar Mallacoota ( dank voor de tip, Hans!) Het stuk dat we dan in etappes rijden, van Mallacoota naar Wollongong is misschien wel het mooiste van deze hele reis. De zuid oost punt van Australië. Plaatsjes met geweldige namen: Merimbulla, Narooma, Ulladulla, Mogo, een goudmijnstadje, Tathra, met een oude werf waar Arie kan vissen, Wollongong. Iedere dag picknicken we op weer een prachtig plekje aan de oceaan. Eén keer zien we zelfs dolfijnen springen terwijl wij een broodje zitten te eten. Blauwe luchten, blauwe zee, mooie stranden en rotskusten. In Kiama zien we de blowholes, diepe inhammen waarin het water meters omhoog wordt gezwiept, spectaculair! We hadden hier best langer willen blijven. Jammer genoeg waait het ook hier veel te hard voor een vistrip op zee. We bedenken dat we dan maar verder rijden tot op een uurtje afstand van Sydney. We hebben een mooie camping aan de oceaan in Bulli. Het stikt er van de vogels. Arie heeft interessante gesprekken met grote witte papegaaien en met felgekleurde rainbowlorreekeets.

Dit weekend is hier de -daylight savings-, de zomertijd zeg maar, gestopt. En nadat we in verschillende staten de klok steeds vooruit moesten zetten, moet de klok nu in NSW een uur terug, kunnen we een uur langer slapen, maar is het ook een uur eerder donker, Helaas. Het is de zoveelste keer dat we de klok moeten verzetten, je zou er van in de war raken. Over een paar dagen gaan we naar Queensland, dat is de enige staat die nooit de tijd verandert. We hebben dan overigens 5 van de 6 staten van Australië gehad, deze reis!

En dan, wat een mazzel, krijgen we zomaar een super aanbod. We mogen naar een hotel in Sydney, in Darling Harbour, met dank aan Stevie's friend! Nou is het busje prima voor ons, maar dit aanbod slaan we echt niet af! We melden Apollo dat we de campervan maandag al in komen leveren. Daar hebben ze geen bezwaar tegen. Zondags koken we voor het laatst in de campkitchen, slapen voor het laatst in het busje en is de camperreis ineens afgelopen. Maandagochtend maken we de camper leeg en schoon, (met de Franse slag ;-). Lastig en vervelend want het regent weer eens... Maar na een uur is het klusje toch geklaard. Daarna rijden we naar Sydney, door het drukke maandagochtend verkeer , maar koelbloedig met hulp van TomTom. We leveren de camper in en gaan met een taxi (à $90,- !) naar het hotel. Wat een luxe na 5 weken in het busje!

anke stamkot

Leuk weer te horen!
Even genieten van de luxe van een hotel en daarna genieten van en met Sjoerd!

Roel en Wil

Een gedeelte van dit deel hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan. Zo herkenbaar. Wat een heerlijke reis hebben jullie gemaakt, super hoor!

Mieke

Wat zal dat fijn zijn.....een écht bed. Jullie ruggen weten niet wat ze meemaken! Nu lekker nog een paar dagen Sydney en dan op naar Sjoerd!

Thea en Ad

Bedankt dat we mee mochten reizen met jullie.
Wat een mooie reis.
Wat fijn dat jullie nu in een hotel verblijven. Dat zal (ver)wennen zijn.
Genieten maar en op naar Sjoerd.

Annemarie

Fantastisch zoals jullie je belevenissen beschrijven. Je bent er echt een beetje bij. Lekker genieten van een goed bed en verdere luxe en dan het weerzien met Sjoerd. Heerlijk voor jullie.

Truus

Wat een prachtige verhalen en mooie foto's Maak er een boek van , dat is jou specialiteit Mariêtte ! Veel plezier en groeten aan Sjoerd!

Joke

Jullie verhalen brengen echt leven in de brouwerij Bresser. T is hier zo saai! Tussen bed, bank, bos en boeken! De drie bruiloften v Manolita is een aanrader! Net zo interessant als jullie belevenissen! ????

Henk en Teunie Schouten

Wat een super einde van jullie reis mensen. Fijn, dat jullie zo hebben kunnen genieten. Dan zal dat bescheiden Arkel best weer even wennen zijn...
Succes en plezier met een mooie afronding bij Sjoerd!

hennie

geniet van je hotel, lekker badderen.

Hans en Gerrie

Jullie in Sydney en wij weer thuis. Maandagochtend vertrokken en dinsdag thuis. Wat toevallig: wij zijn ook een lang weekend in Kiama geweest met de kinderen en kleinkinderen. Een villa aan zee omdat opa 66 werd! Mooi, ook de Blowhole gezien en de pelikanen in de haven! Jullie nog veel plezieren de groeten aan Sjoerd.

Rinnerd

Heel leuk om jullie reis zo mee te beleven! Veel plezier nog de laatste weekjes.

Piet en Elly

We hebben mooi mee gereist en een stuk van Australie door jullie ogen gezien. Bedankt hiervoor en een veilige vlucht terug.

Ad Koekkoek

Bestaan er in Australië ook radiologische gecontroleerde horloges? Dit is een serieuze vraag.