Down Under again: Red Center en Oostkust

Het waren 3 fantastische dagen!

In Sydney logeren we in het Oaks Gouldsbrough aparthotel. In 1883 gebouwd als een enorme wolopslagplaats aan de haven. Nu zitten er 500 appartementen in, met nog heel veel originele elementen. Enorme eikenhouten (Oak's) balken en de oude houten vloeren. Het appartement bevat alles wat je je maar kunt bedenken: oven, magnetron, vaatwasser, wasmachine en droger. Niet dat we daar gebruik van maken, het is tenslotte vakantie! Het hotel staat midden in Darling Harbour, centraal Sydney. We lopen zo de Harbour Shopping Mall in, heel vervelend.....De tweede dag begint goed, Mariëtte mist een treedje op een trap en maakt een flinke smak...Na een cappucino met een croissantje aan de haven gaan we met frisse moed verder. De blessures vallen mee, wat schaafplekken en een beetje blauw. We kopen openbaar vervoerpassen voor bus, trein, tram en vooral voor de ferries.

Onder het motto "nu we er toch zijn" en " misschien komen we hier nooit meer" lopen we over de Harbourbridge, zoeken en vinden we het vogelkooistraatje, lunchen we heel decadent in het Opera House, gaan we naar de Botanic Gardens, varen we naar Cockatoo Island, een voormalig gevangenis eiland, eten we lekker pittig in China Town, doen ons te goed aan enorme Australische biefstukken zónder gravy (=disgusting gore jus-uit- een-zakje saus, waar ze hier dol op zijn) vergapen we ons in Queen Victoria Building aan de blingbling en kopen we souvenirs in de Paddy Market Hall. Ondanks al het openbaar vervoer lopen we heel wat af. Eén dag kwamen we aan 29837 stappen (Jazeker, Golden Girlzzz en ook nog zónder blaren!) Als we heel moe zijn, stappen we in een bus of op een veerpont en zien wel waar we uit komen. Ideaal!

Als je de plattegrond staat te bestuderen duurt het meestal niet lang voor er iemand naar je toekomt en vraagt of hij/zij te kan helpen. Aardige mensen, die Aussies!

Het wemelt van de schoolreisjes in Sydney. De groepen zijn allemaal duidelijk herkenbaar door de school uniformen. Sommige heel leuk met sportieve poloshirts, sportbroekjes en natuurlijk een zonnehoedje, maar we zien ook hele klassieke soepjurken met lompe zwarte schoenen voor meisjes en grijze terlenka shorts , kniekousen en een wit overhemd voor de jongens. Och erm!

Donderdagmiddag zijn we verhuisd naar het Ibishotel dichtbij het vliegveld, vrijdag vliegen we via Brisbane naar Townsville voor het laatste deel van deze vakantie.

Het waren 3 fantastische dagen!

Sibilla en Nico

Bedankt voor alle leuke verhalen en geniet van het samenzijn met Sjoerd.

Mieke

Oh....daar wil ik ook nog eens naar toe!!! Dat klinkt wel heel leuk.
Goede reis naar Sjoerd en een fijne tijd samen toegewenst!!

Thea en Ad

Het gaat goed daar lees ik op een (ge)valletje na. Kan gebeuren. Goede reis naar Sjoerd. Wat vliegt de tijd.
Bedankt dar we mee mochten reizen.
Geniet nog lekker bij Sjoerd.

Hans en Gerrie

Alles in jullie verhaal is heel herkenbaar! We zien jullie lopen............

Annemarie

3 fantastische dagen. Zo komt het ook helemaal over. Er schuilen schrijvers in jullie.

Lianne

Geweldig!!!!
Nog een fantastische afsluiting van jullie vakantie bij jullie zoon.

Roel en Wil

Zo herkenbaar, hoewel jullie weer andere dingen zien dan wij deden. En nu op naar jullie zoon. Doe vooral Sjoerd de groetjes hoor!!

bob en marianne van meeteren

Een traptree missen? En dat nog voor de koffie? Gelukkig konden jullie toch nog genieten van 3 heerlijke dagen. Jullie missen het campertje volgens ons niet! Veel plezier bij Sjoerd!

Truus

Niet normaal! Die stappen , ik heb m'n twijfels! En ook nog gevallen????????

Arie e Wilna

Wat geweldig dat wij zo met jullie mee kunnen genieten!

Ad Koekkoek

Ik kies toch liever voor een kilometerteller dan voor een stappenteller.