Down Under again: Red Center en Oostkust

Het gaat beginnen!

We gaan beginnen...!

30 april vertrokken we vanaf Schiphol. Voor het eerst hoefde voor ons bij de security niets uitgepakt te worden. Telefoon en iPad bleven gewoon in de tas en alles ging door de scan. 20.00 uur was de vertrektijd en dus liep Arie tot zijn spijt de voetbalwedstrijd Ajax- Tottenham Hotspurs mis. Gelukkig was er een steward die hem op de hoogte hield en de eindstand werd toen de wedstrijd afgelopen was zelfs omgeroepenin het vliegtuig. Gewonnen!

Omdat er restricties in het luchtruim waren moest de piloot wat extra bochten maken om niet over het verboden gebied te vliegen. We deden zodoende wel drie kwartier langer over de vlucht.

In Kuala Lumpur hadden we een stopover van maar liefst 9 uur. We zouden een hotelkamer nemen, maar omdat we op de eerste vlucht allebei veel geslapen hadden leek dat niet echt nodig. Maar jee, wat duurde het lang. Het vliegveld is prachtig, maar niet supergroot. In een paar uurtjes heb je echt alles gezien. Inclusief een wandeling door het stuk tropisch regenwoud waar het gebouw omheen gebouwd is. Tot onze pech vertrokken we ook nog eens 1 1/2 uur te laat. De piloot bleek ziek en er moest dus een andere piloot ingevlogen worden. Uiteindelijk vertrokken we net na 00.01 uur. We kregen nog een klef broodje en een flesje wijn en daarna gingen de lichten uit. Slapen mensen!

Aan boord moeten al hele lijsten ingevuld worden. Waar kom je vandaan, waar ga je naar toe, hoe lang blijf je, heb je nog etenswaren of medicijnen aan te geven, heb je geen blubber onder je schoenen. Door de douane nog aangevuld met de vraag of we messen, wapens of porno bij ons hadden. Lange rijen vermoeide mensen bij de douane, alle invoerkaartjes worden gecontroleerd. Met 4 personen tegelijk + bagage moeten we op een rode loper en wordt een snuffelhond langs ons heen gejaagd. Prima, alles in orde, de kaas, drop, stroopwafels en Gorcumse zoutebollen zijn veilig in Australië geland. Missie geslaagd!

En nu zijn we dus in het Ibis hotel vlakbij het vliegveld in Sydney. Het plan om vandaag vanuit het hotel met de bus naar de City te gaan hebben we laten varen. We zijn moe en doorgezeten. En er is te weinig tijd, om half 6 is het donker. We maken wel een flinke wandeling en we lopen naar het piloten café voor een pizza. We gaan vroeg naar bed, morgen moeten we om 06.00 uur op. We vliegen dan via Adelaide naar Alice Springs.

Volgende keer verder. Gr, Mariëtte en Arie

Bob en Marianne

Wanneer kom je aan 8 uur slaap toe? Heel vermoeiend allemaal, zeker als het nog langer duurt dan de planning was.

Anke en Fred

Maar.....jullie zijn wel waar je wilt zijn. Het grote genieten kan beginnen. Gr uit zonnig Spanje?

Thea en Ad

Dat is weer achter de rug. Nu je rust nemen en weer doorrrrr. Heel veel plezier.
Hier is het weer maar fris en ongezellig . Hoop bij jullie beter.
Doeiiii?????

Annemarie

Het avontuur is begonnen. En je hebt echt schrijftalent Mariëtte. Jullie reisverhalen lezen makkelijk weg.

Maja

We hebben diepe bewondering voor jullie zolang in de plane wij moeten er niet aan denken , nu gaan genieten van jullie vakantie, we kijken uit naar je volgende bericht, groetjes van ons

Piet en Elly

Pff. Wat een reis. Fijn om mee te reizen. Tot de volgende stop

Hennie

een mooi begin, goede reis verder.

Henk Schouten

Mooi om jullie reiservaringen te lezen!
Overigens heb ik de indruk, dat het met de caravan naar Buren (Gld)
een stuk simpeler is....
Fijne reis!!

Katrin und Michael

Das klingt alles nach viel Abenteuer! Sehr gut. Schreibt schön weiter. Wir sind dabei! Viel Spass und good luck!

Chris10

Ook al is het voor mij al zo lang geleden....herkennen doe ik alles. Ook zo'n vermoeiende reis.
Maar nu lekker genieten van alles wat jullie gaan meemaken.
Heb het fijn samen!

Petra

Blubber en porno.... Ik vind het nu al een best seller!! Have fun verder!

Chris10

ALS het nog niet gebeurd is.......dan komt het nog wel. Een hap of een slok dwars door je netje willen nemen.