Down Under again: Red Center en Oostkust

Laatste dag Alice Springs

9 mei

Terug naar AliceSprings, 450 km vrijwel niets te zien. Maar tot 3 keer toe spottenwe een eenzame fietser, onbegrijpelijk. Die moeten op zoek zijn naar zich zelf, want verder is hier niks te vinden. Onderweg drinken we weer koffie bij een roadhouse in Curtin Springs, net als op de heenweg. Iets anders is er niet. Ik dood de tijd met het maken van filmpjes van de lege weg, van het spannende inhalen van een roadtrain (53m) en ik interview Arie. De filmpjes krijg ik niet geüpload en het interview met Arie is, zoals te verwachten, niet geschikt voor publicatie...

We zijn rond de middag in Alicesprings. We kunnen nu kiezen tussen een bezoek aan the Royal Flying Doctors ( jeugdsentiment: Victor Charlie Charlie, calling Mike Sierra Foxtrot), The Telegraph Museum (mwah..), een reptielen centrum ( nee dank u), School of the Air ( daar zijn we in Katherine al geweest) een bezoek aan een camelfarm of het Alice Springs Desert Park. Dat laatste is ons met klem aangeraden door onze gids bij Uluru. Gehoorzaam als wij zijn, kiezen we dus voor deze laatste optie en daar hebben we geen spijt van. En we gaan nog naar een non-profit Aboriginal Art Galery. Daar worden we uitgebreid voorgelicht over de verschillende Aboriginal talen en verhalen. Er hangt prachtig werk, heel erg verschillend. Dat is dus afhankelijk van welke stam de kunstenaar afkomstig is.

Als we inchecken bij het Mercure hebben we weer gratis upgrate. Ze zien ons duidelijk voor vol aan. Maar wel met een kakkerlak in de badkamer....ggrrr...! Arie vangt hem deskundig onder een glas. Verrassing morgenochtend voor de schoonmaaksters!

We eten in Uncle’s Tavern, het is daar een relaxt zootje, lekker eten, 4 televisies aan. Op een van de schermen de wedstrijd Ajax - Tottenham Hotspur....en..ze verliezen. Nee toch...ja toch! Getver! Dan smaakt het eten ineens een stuk minder! Wel leuk dat we aan de andere kant van de wereld Frenkie kunnen volgen!

De komende 2 dagen vliegen. Nee, geen vliegen, maar vliegen. Vliegen dus, van Alice springs via Adelaide naar Sydney en dan naar Brisbane. We hebben er zin in....ppffttt...

Thea en Ad

Het gaat goed met de jongelui ?lees ik.
Weer mooi beschreven. En dat interview , daar ben ik wel nieuwsgierig naar geworden. Haha. Kan me er iets bij voorstellen.??
Goede vlucht !

Maja

Ja ja je moet wat over hebben om veel te zien ? maar alles ziet er ook deze keer weer mooi uit, hele mooie foto s en weer een heerlijk stuk dat je hebt geschreven , fijne dag en vliegreis

Lia

Weer een leuk verhaal, Mariëtte, we genieten mee. Heel verstandig dat je niet alles bezoekt, je moet ook nog iets voor de volgende keer overlaten! ;-) Groeten en goede reis!

Marjolijn

Mooie verhalen en mooie foto's. Ben toch wel benieuwd naar het interview. Goede (vlieg)reis.

anke en fred

tijdens het vliegen alle tijd om alle geweldige indrukken te verwerken.
Wat een mooie week hebben jullie gehad.

Joke

Weer een prachtig verhaal!
Veel kilometertjes gemaakt en de verveling geen kans gegeven! Top, die relatie van jullie, gefeliciteerd!
Tussen de regeltjes door las ik wel dat jullie ms toe zijn aan een reisje naar Patagonië, daar kom je zelfs geen eenzame fietsers meer tegen, of een reisje naar Japan, waar je snakt naar eenzame fietsers op eindeloos lege wegen....
Ik snak naar de volgende aflevering.....???

Roel en Wil

Wat heerlijk die reisverhalen. Mariette, je moet maar een boek gaan schrijven. Waar dan ook dat interview met Arie in komt te staan!Ha!

Erica Nagtegaal

Wat sjouwen jullie weer veel af tijdens deze reis. Jullie zijn echte kilometervreters.
Tussen de verhalen/ regels door proef ik behalve de uitgestrektheid van dit land ook de stilte en soms eenzaamheid.
Ben je al aan een art journal toegekomen Mariëtte? Ben namelijk benieuwd hoe je je laat inspireren door de omgeving.