Down Under again: Red Center en Oostkust

Australiëreis part two

In Alice Springs leveren we de “Sportaaaazje” weer in, dan inchecken en wachten. Vertraging, alweer. Rond 12.00 uur in Adelaide, weer wachten.Dan door naar Sydney. We lopen van Domestic naar het Ibishotel. Daar krijgen we zonder bijbetaling weer een upgrade. We snappen er niks van, maar accepteren het zonder morren ;)

11 mei

We lopen weer terug naar Domestic, eten een croissant en scoren een paar Uggs met korting! Helemaal happy! Voor al die binnenlandse vluchten hoef je geen paspoort te tonen, maar wel is er een uitgebreide scurity check. We boarden op tijd, maar als we net zitten horen we dat er 45 min vertraging is, waarschijnlijk vanwege harde wind.We landen een uur te laat, maar we zijn vlot buiten. Na veel hang- en vliegwerk kunnen we nu dus aan de Australiëreis deel 2 beginnen.We geven het adres van de camperverhuur op aan de Somalische taxichauffeur. Die knikt begrijpend, maar na $39 zet hij de teller stil en bekent dat hij de weg niet weet. Hebben wij weer...Na samen zoeken op de navigatie komen we er uiteindelijk. Het busje staat al klaar. Er zitten al flink wat butsen en dutsen in. Van een comfortabele Kia Sportaaaazje naar een Spartaans Toyota busje. Tja... Maar hij doet het prima. We rijden naar in anderhalfuur naar Noosa, aan de kust. Dan is het de boel inrichten, op zoek naar eten en slapen.

12 mei

Ons eerste ontbijt buiten. Het weer valt tegen. Veel wolken, we missen de strakblauwe lucht van het Red Centre. We doen inkopen in het winkelcentrum en gaan langs bij de organisator van de vistrip op de oceaan die Arie al in Nederland geboekt heeft. Daar hoort hij dat vistrip niet doorgaat omdat het veel te hard waait. Wat een tegenvaller, dit gebeurt nou iedere keer. Ook het vissen op de rivier met een riverfishingtrip gaat niet door. Vette pech! We maken een flinke wandeleling door toeristisch Noosa. Het is zondag, moederdag en erg druk met gezinnen die recreëren aan de waterkant én druk met schreeuwende vogels. Wat maken die beesten een kabaal! De bomen zitten er tjokvol mee, er kan geen veertje meer bij. Ook alle restaurants en terrassen zitten afgeladen. ‘ s Avonds maken we voor het eerst gebruik van de goed ingerichte campkitchen. Handig en gezellig!

13 mei

Het weer valt best mee. Temperatuur is goed. Even naar de winkel voor aas en voor wasknijpers. Arie gaat op de camping vissen in de rivier, ik ga wassen. Prima taakverdeling, andersom was het voor beiden een ramp geworden. Relaxdag, morgen verder.

Annemarie

Vast heerlijk om na zo’n lange reis weer eigen baas te zijn. Geniet van jullie rustdag. Een dag niets op het programma is ook weleens lekker.

toesjoeranroet

Geduld is ook in Australie dus een schone zaak. Wat een vertraging. Teleurstelling voor Arie en voor Mariette. Geen vis vanavond op de camping.We zijn nieuwsgierig naar de verdere reis met de camper. Blijft nog steeds een wens van ons. Mooie reis. Groet, Piet en Elly

Mieke

Pfffff.......het zit niet echt mee met al die vertraging en jammer dat Arie z'n vistripje weer niet door kan gaan. Het weer laat zich helaas niet plannen. Dan maar een goed boek?!

Joke

Ha fijn, een lekker stevig windje om je was buiten te drogen! Dat doe je thuis vast anders?ik hoop niet dat dit voor Arie de laatste mogelijkheid was om een visje te vangen. Maar deze teleurstelling was goed te hebben!
Jullie zijn nog niet op de helft van jullie reis, er komt vast nog veel meer leuks.....wij wachten gespannen af!

Klazien

Geniet van je schrijfsels.
Groet jullie vanuit een zonnig Nederland.

Truus

Uggs! Voor jou heerlijk Mariette Geniet ervan ??Vissen kan toch ook bij Sjoerd ?Fijn om te lezen hoe jullie reis verloopt.Op de berg in Mirtos is het ook TOP

Maja

Heerlijk ff realexen en dan weer op weg naar je volgende avontuur, weer genoten van je krabbels

Wilna

Leuk om jullie avonturen te lezen.
Geniet van de verdere reis.....als de was gedaan is!
Groeten,
Arie en Wilna

Bob en Marianne van Meeteren

Was er die avond vis op de bbq ? Heerlijk, het gevoel te hebben weer zelf de regie te hebben! Zelfs de was doen is dan relaxed!

Reni

Mooi verhaal, jammer dat Arie " achter het net vist". Misschien komt er nog een gelegenheid.
We genieten van de verhalen.

Katrin und Michael

Die Ostküste Australiens ist auch wunderschön. Aber das wahre Australien liegt doch an der Westküste und im Red Center, oder? . Aber Abenteuer kann man ja überall finden, wie in eurem blog nachzulesen. Viel Spass noch und lasst euch nicht unterkriegen???

Mariëtte

Voll und ganz zustimmen Katrin, der Osten ist auch viel touristischer. Aber wir finden immer noch schöne Orte! Schön, dass Sie uns wieder folgen!