Down Under again: Red Center en Oostkust

Rita Island, Queensland

De week bij Sjoerd is omgevlogen. Het was een heerlijk relaxed weekje. We hebben veel gewandeld, gelezen op de veranda, samen naar Nederlandse muziek en cabaret geluisterd, gelachen, gegeten, beetje gepoetst, geshopt in Ayr en gevist. Dat laatste uiteraard alleen door Sjoerd en Arie. En met succes, want ze hebben leuk gevangen. Sjoerd toont dat hij de genen van opa van Rooijen heeft, want maakt de “grunter” vakkundig schoon en bereidt hem ook nog een heerlijk. Hij kan trouwens, zonder ooit een cursus gedaan(!) te hebben, fantastisch koken. We zijn verwend! We zijn ook uit eten geweest, hier op Rita Island betekent dat dat je naar de dichtstbijzijnde pub rijdt, 25 km verderop in Ayr. Simpel maar heerlijk eten, porties zo groot dat een gemiddeld gezin er genoeg aan heeft.

In de Burdekin regio draait alles om suikerriet. Gisteren was de start van het nieuwe seizoen en dat wordt gevierd met een groot meerdaags festival, Sweet Days and Hot Nights, waar de hele regio op af komt. Er is muziek, een wedstrijd ouderwets met de hand riet snijden, om het “Australian Hand Cane Cutter Championship”, aciviteiten voor de kinderen en er zijn tientallen foodtrucks. In de feesttent staan creatieve tafelversieringen, gemaakt met suikerrietstengels. Op donderdagavond, toen het donker werd, werd het eerste rietveld van het seizoen in brand gestoken. Helaas waren er die middag 2 korte, maar hevige regenbuien gevallen, dus het fikte niet lekker door. Maar zo’n evenement op het laatste moment een weekje uitstellen gaat ook niet. Gelukkig was er ook een grote rieten pop van een canefarmer, 7 1/2 m hoog ( soort Knillis voor de Bosschenaren) die waarschijnlijk wel goed fikte, maar dat hebben we niet meer afgewacht. We waren vergeten ons in te smeren met antimug, hoe dom en hardleers kan je zijn, en werden dus opgevreten door de mozzies. Die hadden pas echt de avond van hun leven met al die blote benen.

En vandaag is het onze laatste dag hier. Morgen gaan we weer verder met het laatste deel van onze trip. Bye bye Sjoerd, het was heerlijk! See you on Skype!

Thea en Ad

Lekker bezig geweest ! De tijd vliegt. De muggen ook nog , pestkoppen. Goede reis en geniet lekker verder. Doei Sjoerd.

anke en fred

Fijn dat jullie genoten hebben met elkaar.
Waarschijnlijk toch een dubbel gevoel om je reis voort te zetten.
Goede reis verder. Knuffel voor Sjoerd .

Mieke & Harry

Mariëtte, je moet naar Skopelos, geen mug te zien hier!
Mooi weekje hebben jullie gehad met Sjoerd. Sweet memories gemaakt?

Maja

Wat fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad, altijd weer naar om afscheid te nemen, fijne laatste week in Down Under

Bob en Marianne

Lekker bijgekomen, verwend en veel gepraat? Dan weer verder, maar waarschijnlijk met pijn in 't hart.

Ton en Joke

Oh, wat gaat dat snel! Wat heerlijk dat jullie zo tevreden zijn over jullie jongste Koning!
Talenten doorgegeven, wat wil je nog meer! Sjoerd kan wel een visblog met kooktips starten en dan slapend rijk worden! ???????

Marco

Wat een speciale reis, met alleen maar hoogtepunten. Lekker genieten !!!

Annemarie

Afgelopen week een heerlijk familiereisje gemaakt naar Portugal en net gelezen hoe jullie verblijf bij Sjoerd is geweest. Veel plezier met het laatste gedeelte van jullie reis!