Down Under again: Red Center en Oostkust

Weer thuis en de Australië reis in cijfers

12 juni

Vanmorgen om 06.00 uur zijn we op Schiphol geland, opgewacht en thuisgebracht door Kees en Marjolijn. That’ s were friends are for... Het waren weer veel vlieguren. 3 vluchten, vanCairns via Sydney en Kuala Lumpur naar Amsterdam. En je weet meteen ook dat je weer thuis bent: regen, kou (13*C), file, volle wasmand en een volle agenda....

We hebben heerlijke weken gehad, mede dankzij het voortreffelijk werk van Travelagency Arie de Koning. Werkelijk alles klopte, prima reisagent! (Ik hou hem..!) Ook het links rijden was geen enkel probleem voor Arie. En met Maps-Me, Wicki Camps en de Australische TomTom kwamen we overal.

Waren er ook nog minpuntjes? Jawel, het weer bijvoorbeeld, was niet altijd even stabiel. De laatste dagen in het tropische Cairns was het gewoon nat (behalve op de dag van vertrek. Zal je altijd zien!) Fietsen in Cairns hebben we om die reden geskipt, fietsen rond Uluru is ook niet door gegaan. Het vissen op de oceaan is uiteindelijk toch nog gelukt voor Arie, hoewel door de voorspelde wind maar een halve dag. De plannen moesten vanwege het weer echt geregeld bijgesteld worden. De vliegen en muggen waren een echte plaag, dat wisten we van te voren, maar het was nog veel erger dan we verwacht hadden. Armen en benen zien er nog steeds geteisterd uit. En dan die jeuk....gggrrr...!

We hebben veel gevlogen, veel gewacht op vliegvelden, veel gereden, veel gezien, veel gewandeld, veel koffie gedronken, veel gelezen (geen tv en vaak geen wifi!) en erg genoten. En vooral het weekje bij Sjoerd was weer heel fijn!

De Australiëreis in cijfers:

Aantal overnachtingen bij Sjoerd:9

Aantal kilometers gereden:ca 4000

Aantal km gelopen: 242 km

Aantal gelopen stappen volgens mijn sportwatch: 541896

We vonden het leuk dat jullie meereisden en het was echt leuk om jullie reacties te lezen. Onze dank daarvoor! Wie weet komt er nog eens een vervolgreis. Tegen die tijd worden jullie weer uitgenodigd om mee te reizen.

See you!

Mariëtte en Arie

Emy

Ook wij willen je bedanken omdat we erg genoten hebben van de schitterende verslagen , en daardoor de reis goed hebben kunnen volgen, en vooral van je humor.
WELKOM THUIS

Petra

Wat een heerlijk verhaal weer, ik heb er van genoten. Bedankt voor het reisverslag, hoef ik voorlopig nog niet te gaan ;-)
En welkom thuis!!

Ad en Thea

Welkom thuis en jullie bedankt dat we mee mochten reizen. Je schreef zo geweldig, roeping gemist. Nu lekker in jullie eigen bed. Hoop zonder muggen.

Piet en Elly

Lieve mensen,
Welkom thuis. We hebben genoten van jullie verhalen. Het weer werkte inderdaad niet altijd mee, maar gelukkig zijn jullie erg flexibel en is aanpassen een tweede natuur geworden. Nu op naar een warme zomer in Nederland. Lieve groet van ons beiden

Mieke & Harry

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn, op de muggenschade na dan?
We vonden het heel leuk met jullie mee te reizen?

Maja

Jullie ook bedankt voor de heerlijke, geweldige verhalen, we hebben ervan genoten, welkom weer thuis in Arkel, tot snel

Erica Nagtegaal

Fijn dat jullie weer voet op Nederlandse bodem hebben gezet en terug kunnen kijken op een mooie reis. En ja, die volle agenda's en dat weer.....dat hoort erbij. Straks draaien jullie weer gewoon mee in 'de malle molen van het leven' .
Mariëtte, ik zie je binnenkort weer. Succes met je komende expositie.

Ton en Joke

Ja, jammer dat we weer allemaal thuis zijn. Jullie volgen is heerlijk, wij zijn ook blij dat door het talent van Arie wij allemaal ook niet verdwaald zijn. Het was zo goed te volgen!
We zijn alleen verbijsterd door het enorme aantal voetstappen die door jullie gezet zijn: 541.896 en geen gezeur over foute schoenen, blaren, eksterogen: kanjers, blij dat wij erbij konden blijven zitten.
Tot 15 juni!

Annemarie

Het zit er weer op. Bedankt voor jullie prachtige reisverhalen. Ik heb ze met veel genoegen gelezen.

Anke en Fred

Gelukkig weer heelhuids thuis. We hebben genoten van je verhalen. Net of we er een beetje bij waren.

Frans,

Bedankt voor de leuke en vooral de overduidelijke reisverhalen.Ik hoor van Arie nog wel of de gevangen vis echt was en niet opgezet?Dat jullie na zo’n reis weer gezond thuis zijn moet veel voldoening geven! Gr.

Adrie Houtzager de Hoog

Het was leuk om mee te reizen met jullie via Mieke en Harry, welkom thuis.

Hélène

Welkom thuis!
Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn en dat ik weer mee mocht reizen!
Ik heb weer genoten van jullie mooie en leuke verhalen en foto’s, bedankt!