Down Under again: Red Center en Oostkust

Down Under again

Dinsdag ochtend 28 februari om 6 uur vertrekken we van huis. Het is 2 graden, natte sneeuw en regen. Nico brengt ons naar Schiphol. Precies 24 uur later, na een overstap in Singapore, landen we op Perth, het is 39 graden! Met een taxi rijden we naar Apollo om het camperbusje op te halen. Het is een tamelijk oud barrel, met al heel veel kilometers op de teller. Het is onze 6e camperreis in Australië en het is de 4e keer dat we dit zelfde type busje hebben. Een voordeel, want dan went het snel weer. We rijden meteen door naar de Bunnings, de Australische Gamma, en kopen 2 stoelen, een tafel en een kooktoestel voor buiten. Daarna door naar de Woolworths om andere benodigdheden en eten in te slaan. Het links rijden is weer even wennen, de ruitenwissers worden geregeld weer verwisseld met de richtingaanwijzers. Arie heeft alle adressen voor deze eerste dag ingevoerd en de Australische TomTom doet zijn werk goed. We vinden dus ook gemakkelijk de camping in Fremantle waar we een paar dagen willen blijven om te acclimatiseren. We krijgen te horen dat we 2 nachten kunnen blijven, niet langer, want het is bankholiday in West Australië. De camping is volledig bezet tot na het weekend. Om 17.00 uur zitten we aan de wijn en om 21.00 uur liggen we al op één oor, volkomen uitgeteld. Een uur later begint het te onweren, niet een beetje maar gigantisch! Dat duurt tot half 8 's morgens. Steeds als we denken dat het voorbij is begint het weer. Er valt een enorme hoeveelheid regen. Gelukkig is het hier zanderig dus er ontstaan niet veel plassen. De andere ochtend horen we dat de weg tussen Albany en Esperence versperd is, er zijn 3 bruggen weggeslagen. Dat wordt dus nu al plannen bijstellen. Gelukkig schijnt inmiddels de zon weer!

lia

Fijn dat jullie weer heelhuids overgekomen zijn. Knus busje hoor! We zijn benieuwd naar de belevenissen. Groeten

hennie

gaaf busje, wel heel klein haha. Hoop dat de plannen niet al te ingrijpend gewijzigd moeten worden. Goede en veilige reis!

Lia Toenders.

Hoi,
Wat fijn dat de reis zonder vertragingen is verlopen en dan down under meteen al de reis moeten veranderen. Ben super benieuwd naar de vervolg verhalen en wens jullie veel veilige km's in het "hippie" busje ????. Groetjes!

Jan en Janny

Hoi Mariette en Arie

Leuk verslag Arie fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
Wij wensen je veel plezier en veilige kilometers met je
barrel maar dat zal wel lukken. Wij zien je volgende verslag graag tegemoet
Jan & Janny

Reni

Goed begin is het halve werk!!????'t Is weer nier saai!!

Ineke

Hoi Mariette en Arie,

Goed om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn.
Heerlijk om de 1 foto's te zien en je verhaal te lezen.
Heel veel plezier!
Liefs Ineke

C10 en Brt

Ja hoor! Maak ons maar weer jaloers. Jammer van het slechte weer. Maar Esperance moet je wel gaan bezoeken hoor. Echt de moeite waard. Maar ja, wij hadden toen stralend weer.
Heb het fijn samen!
Wij zitten momenteel in Spanje. In de buurt van Barcelona. Gewoon ff een weekje mooi weer pakken.

Mieke

Goed een bericht van jullie te lezen. Zijn zeer benieuwd naar het vervolg. Liefs van ons????

Marjolijn

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Busje komt me bekend voor. Jullie zijn flexibel, dus plannen bijstellen, is vast geen probleem. Verheug me op het volgende verhaal. Groetjes vanuit een zonnig Italië.

Joke

Goed geland, down under. Mooi tapijtje onder de bus en goed ingericht op pad. Flexibel en reisvaardig als jullie zijn, zullen jullie de problemen wel kunnen tackelen! Nieuwe route met de TomTom gevonden?
Jammer van die regen, maar ook dat gaat over. Ja en als je niets meemaakt, heb je ook niets te vertellen!
Wij zijn heel benieuwd naar je volgende verhalen.
Heb het fijn samen.

Thead

Mooi zo, goed aangekomen. Leuk om mee te reizen met jullie.
Een hele fijne reis verder en tot het volgende verhaal.
Alles komt goed!

Henk en Teunie Schouten

Hoi Mariette en Arie,
Mooi verhaal, wereldreizigers! Overigens hoop ik, dat jullie met al dat links rijden niet al te links georienteerd raken.... Ter geruststelling voor Arie: 30 september
"River Tide" staat vast hoor! Mooie en veilige kilometers toegewenst.

Jan en Janny

Hoi Mariëtte en Arie.Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben,de beestjes dat is wel wat minder maar het is altijd wel wat dat hoort er nou eenmaal bij.Leuke foto van je meisje tussen die gigantishe boomwortels in .Die bij het kampvuur mis ik jou met de banjo of mocht tie niet mee.
We zien gaarne weer nieuwe berichten tegemoet .Vele veilige kilometers toegewenst en een prettige reis.Jan en Jannie.