Down Under again: Red Center en Oostkust

Van Adelaide naar Melbourne

Na Adelaide hebben we een paar stormachtige grijze dagen met regen. Het busje is groot genoeg voor ons tweeën als het mooi weer is. We leven buiten en binnen slapen we alleen maar. Bij slecht weer wordt het echt behelpen. Een pub in de buurt, lang niet altijd, of een goede campkitchen, meestal wel, zijn dan noodzakelijk.

In Mount Gambier dalen we af in we een sinkhole, in Bridgewater zien we een zeehondenkolonie. Daarna rijden we de Great Oceanroad, net zoals 5 jaar geleden, maar dan in tegengestelde richting. We stoppen bij alle scenic lookouts, net zoals de bussen Japanners doen. Foto's maken en thuis kijken waar je geweest bent. The Twelve Apostles, Londonbridge en nog een paar spectaculaire rotsformaties. Het is prachtig weer, blauwe zee , blauwe lucht en niet al te veel wind. We treffen het! In de wat grotere plaatsen leuke hippe winkeltjes, drukke lunchtentjes, koffieboetiekjes voor een cafeïneshot en schitterende huizen! We hebben duidelijk de outback achter ons gelaten! Dan was er nog een grote wens van Mariëtte om koala's in het wild te spotten. Volgens onze voorbereidingen zouden we de meeste kans hebben in Cape Otway: Kijk maar waar mensen omhoog staan te kijken, daar zitten ze. En jawel...het klopt! We zien een paar mensen onder een boom naar boven kijken en ja hoor, er zitten 2 slaapkoppen hoog tussen de bladeren van een gummiboom te dommelen. We rijden door en Arie bespeurt al rijdend nog zo'n leukertje. We stoppen, pakken de telefoons voor de foto's ( op het moment suprème blijkt de batterij van de fotocamera leeg te zijn!). Binnen een paar minuten stoppen er een stuk of wat campers met Japanners om ook de koala te spotten. Ze gaan helemaal uit hun dak gaan bij het zien van die schattige knuffel.

In Melbourne hebben we één doel: de Grand Prix met Max Verstappen. Arie heeft in Nederland al kaarten besteld, in Port Pirie in de bibliotheek konden we de vouchers ophalen en vrijdag konden we die op het circuit omruilen voor de toegangstickets. We zitten op een camping buiten de stad: eerst 20 minuten lopen naar tram lijn 11, daarna 47 (!) stops tot aan Southern Cross Station, daar overstappen, nog eens een stuk of 10 haltes en dan na 2 uur zijn we er! Tickets ophalen gaat gesmeerd en dan weer 2 uur terug. Je moet er wat over hebben! We hebben de racewagens in ieder geval al gehoord en geroken en de bedrijvigheid rondom het circuit al ervaren. Op zaterdag doen we touristisch Melbourne. We gaan naar Hosier Lane voor de streetart, naar de Webb bridge, naar een mooie mall. We zien een tearoom met een wachtrij en we rijden in het oude trammetje de City Circle. Er is een multi culti evenement in de stad, met kraampjes eten uit iedere hoek van de wereld en heel veel straatartiesten. Overal in de stad ziet het blauw van de Red Bull shirtjes en petjes en voor het eerst deze vakantie horen we geregeld Nederlands spreken.

Morgen is de grote dag!

Hans en Gerrie

G'day mates!
Mooi verhaal weer! Wij zitten een paar dagen in Kiama, twee uur ten noorden van Sydney. Huis aan de oceaan. Weer is redelijk tot wisselvallig. Twee kleinkinderen vragen de meeste aandacht. Zondag weer terug, dan begint onze laatste week hier. Hoop dat Max het beter doet dan in de training. Vergeten jullie niet een bezoek te brengen aan de Shrine?
Ciao
H&G

H&G

Ik bedoel twee uur ten zuiden van Sydney.

Mieke

Dat wordt een happening, de Grand Prix! Maar eerst morgen diezelfde rit met de tram dus nog een keer.???? Heel veel plezier en we zijn erg benieuwd hoe het was. Hier is de lente nu in volle gang. We kunnen, uit de wind, geweldig in de zon zitten. We genieten van jullie verhalen en kijken al uit naar het volgende. Have fun en liefs van ons. ????

Lianne

Wat geweldig allemaal! Hier zit iemand een beetje afgunstig te kijken vanwege jullie heftige dag (ongetwijfeld) op het circuit zaterdag!! We genieten volop van jullie reiservaringen en reizen op deze manier mee door een prachtig land! Nog heel veel mooie dagen en ervaringen.

Thea en Ad

Wat gaaf zeg wat jullie meemaken. En die schattige koala beertjes. Super.
Ik zat vanmorgen om 07.00 ook voor de tv naar onze Max te kijken.
Nooit gedacht dat ik dat ooit zou doen.
Morgen weer. Geniet er maar van. Dit maak je niet snel meer mee denk ik.
Op het moment schijnt hier lekker het zonnetje.
Groetjes maar weer en tot de volgende keer.

Roel en Wil

Heerlijk Arie en Mariette. Het is ineens allemaal weer zo dichtbij, Je zit vlakbij onze dochter en haar gezin. Je bent daar altijd welkom! Gaaf , de Grand Prix! Heel veel plezier. Jullie zitten er nu terwijl ik dit schrijf. Kristel woont in Eltham!
Veel plezier verder!!

anke stamkot

Heel veel plezier bij Max!

Annemarie

Prachtig jullie reisverhalen. Als je hier in Drente fietst is dat ook leuk maar dan beleef je een stuk minder. Veel plezier weer verder.

Marjolijn

Wat een belevenissen, wij genieten op afstand mee. Jammer dat Max "slechts" 5e is geworden. We maakten ons al zorgen of jullie en Sjoerd last zouden hebben van orkaan Debbie, maar gelukkig appte je me net dat Sjoerd niet hoeft te evacueren. Sterkte en nog veel plezier.

Ad Koekkoek

Multi Culti? Jullie hebben toch zeker wel de kans aangegrepen en een frikandel speciaal verorbert. Zo'n prachtige gelegenheid in Australië laat je toch niet voorbij gaan.