Down Under again: Red Center en Oostkust

Vliegen, muggen en andere stekers

Vliegen, muggen en andere stekers

We waren gewaarschuwd, Australië heeft een lang weekend vrij. Het zal jullie niet meevallen een plaatsje op een campsite te vinden. Nou dat klopt. Australië is met zijn hele hebben en houwen, auto, camper, boot, vrouw, kinderen en oma op pad! En de campsites zijn vol, ook al staat er bij de ingang dat ze nog plaats hebben. Na een lange dag moeten we uiteindelijk genoegen nemen met een plekje op een parkeerplaats bij een park aan een riviertje. Eigenlijk helemaal niks mis mee, behalve dat het verboden is. Maar wat dan? Er zijn openbare toiletten bij, we kunnen naar de wc en tanden poetsen. Alles ziet er keurig uit! Mariëtte slaapt prima, Arie vindt het niet echt geslaagd....We bedenken dat we niet meer terug naar de kust gaan, omdat het daar te toeristisch en dus te druk is. Maar aan het eind van de dag in Pembrook, hebben we toch weer hetzelfde probleem. Deze keer helpt een aardige dame ons uit de brand: ze belt voor ons met een camping een km of 40 verderop. Die zit ook vol, met een grote groep Landrover rijders, maar we kunnen er nog wel bij! Het is een bijzondere campsite in de bush, met een bijzondere eigenaar, Sid, een bijzonder kantoor en bijzondere toiletgelegenheid ( zie de foto's). Aan het eind van de middag wordt het kampvuur opgestookt. De Landroverclub uit Perth bespreekt daar de dag. Iedereen brengt zijn eigen stoel, biertje of glas wijn en hapjes mee en we hebben een leuke avond! We mogen de andere dag met ze mee op stap, maar helaas hebben we geen 4 WD, dus dat gaat niet lukken!

De bedoeling van onze trip van dit jaar is om van Perth naar Sydney te reizen. We zitten nu in Denmark, zijn dus nog niet veel opgeschoten en moeten dus zo langzamerhand kilometers gaan maken. De weg tussen Albany en Esperence is nog steeds versperd, omleidingsroute is 900km, slik..... onze Duitse buurman hier op de camping heeft de omleiding moeten rijden en grapt: dat is 2 keer Nederland rond!

Wat betreft de Australisch wildlife kunnen we vooral meepraten over vliegen, muggen, dazen, een paar leuke lorreekeets. Met name Mariëtte is steeds slachtoffer van de gemene stekers ondanks ruimschoots spuiten met Aerogard Tropical strength. Tot nu toe slechts één ( dooie) kangoeroe gespot, maar misschien hebben we geluk, de hele camping ligt vol kangoeroekeutels, dus wie weet wat we vanavond nog te zien krijgen! De natuur is schitterend en het weer is prima! We hebben onderweg woudreuzen en boskabouters gezien ( zie de foto's) en veel aardige mensen. We hebben weer stroom, alle devices kunnen weer worden opgeladen, en vandaag hebben we dus ook Wifi!

Nu nog een paar persoonlijke boodschappen: Roy, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Joke, heel veel sterkte de komende dagen, Bert en Christien, helaas is Bert Bolle niet meer onder ons en zijn museum in Denmark is er ook niet meer, Hans en Gerrie, fijne tijd inSydney, misschien zien we elkaar nog!

Lianne

Nog heel veel onverwacht plezier!

Lia Toenders

Wat leuk weer om te lezen en de foto's te zien! Een boom vol schoenen en een kabouter bos.
Rare jongens die Aussie's ????. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.
Groetjes.

Ineke

Heerlijk om weer een verhaal te krijgen. Mariëtte, je moet echt een boek gaan schrijven over je belevenissen in Australie. Ik ben fan! Ha, Ha!
De regent komt hier met bakken uit de hemel, dus heerlijk om de foto's en jullie verhaal te lezen.
Ik ben stiekem wel jaloers hoor!
Ik wens jullie nog heel veel plezier!
Dikke kus uit Gorinchem

chr10

Goh, Bert Bolle is niet meer. Ook hij is niet onsterfelijk. Maar jammer dat het hele museum ontmanteld is. Wat daarvan nou de reden is geweest.
Ach.....nog genoeg andere avonturen te beleven. DE NULLARBOR komt eraan. Spannend!
De chocoladerepen in de koeling waren bij ons destijds gesmolten. Heb het fijn samen.

Annemarie

Ha Arie en Mariëtte. Inmiddels helemaal bij. Leuk om te lezen wat jullie beleven. Behalve die muggen en dazen dan waar klaarblijkelijk niets tegen helpt. Veel plezier daar.

Hans en Gerrie

Mooie verhalen. En avontuurlijk. Maar het wordt wel een zware rit. Ik hoor Arie overigens zeggen: 'Het is zoals het is.'
Hier in Sydney is het niet zo druk, want dat vrije weekend is voor de westkust. We herkennen de campinggekte van vorig jaar Pasen. En de luxe. En jullie zijn hun bescheiden 4wd-autoootjes nog vergeten te noemen.

Wij hebben onze handen vol aan twee zeer jongen telgen. De ene is zo rond half zes wakker. En als er één wakker is..... We hebben trouwens twee regenachtige dagen achter de rug. Wel een graadje of 25, maar voornamelijk nat.

Toen ik die foto van Mariëtte tussen de kabouters zag, moest ik aan dé mop van Piet de Joode denken. Kennen jullie die nog?
Jongens, geniet ervan. Hartelijke groet van ons allen!

hennie

je hebt toch zeker ook wel een schoentje achtergelaten daar? succes met al die stekebeesten, misschien een boerka aan? veel plezier verder!